Blogger templates

Monday, September 24, 2012

Diri kita

sekarang nie sibuk dengan kempen pilihan raya di universiti-universiti di Malaysia. Daripada sudut pandangan admin semenjak kempen dilaksanakan di Universiti Malaya, ramai lagi yang masih berfikiran sempit dan mengikut hawa nafsu semata mata..

tidak kiralah pro mahasiswa mahupun penggerak, semuanya menunjukkan cara berkempen kebudakan...mengimbau kembali semasa berada di mrsm yang juga menggunakan sistem pilihan raya untuk memilih exco badan pewakilan pelajar..walaupun ianya tidah segempak dan sebesar pilihan raya di univeristi namun cara pengendalian dan calon itu sendiri itu menunjukkan kematangan yang tersendiri.

walaupun kalah semasa pilihan raya manifesto yang ingin dilaksanakan oleh pihak yang kalah dibincangkan bersama tanpa ada sedikit pun perasaan iri hati dan ketidak puasan hati..setiap kekurangan dan kesilapan pihak pentadbiran disampaikan dengan betul dan ianya berjaya dilaksanakan..bukan seperti disini yang tidak betul kita rempuh yang tidak boleh kita bolehkan...sehingga hilang rasa hormat kita yang sepatut kita utamakan terutamanya kepada orang yang memberi kita ilmu.

lantas apa yang mahu diperjuangkan diletak ke dalam beg dan yang keluar nafsu marah sahaja dan hasilnya pepecahan antara kita sendiri.masing-masing sibuk dengan memberitahu keburukan pihak lawan masing masing. sebab kita manusia yang buruk kita lihat yang baik kita buang jauh jauh betul kerr ituu.kita tidak pernah nampak kebaikan seseorang itu dan apabila sedikit sahaja kesilapan yang dilakukan mata dan otak kita terus berfungsi dengan baik, anda setuju..

cukuplahh kita memburukkan antara satu sama lain, bersama samalah kita memajukan diri kita, agama, bangsa,negara, universiti BERSAMA SAMA.

0 comments: